podoba logistike v 2017

KAKŠNA BO PODOBA LOGISTIKE V LETU 2017?

Predavatelj na programu Poslovne logistike, Kristijan Stamatović, je svoja razmišljanja o razvoju logistike v tekočem letu zbral za časnik Finance, kjer je občasni kolumnist. Kot meni Kristijan, lahko med logisti pričakujemo številne manjše in tudi večje prevzeme, ki bodo vodilne igralce utrdili na položajih. Vprašanje je zgolj, če imajo ti ambicijo ustvariti monopol, ali zgolj izkoriščajo priložnosti, ki jih ponuja poceni denar in obubožana konkurenca. Namreč, zadnji dve leti smo priča tektonskim spremembam v globalni logistični industriji, ki pa so se napovedovale že nekaj časa. Skupna vrednost prevzemov samo v letu 2015 v logistični industriji presega sto milijard dolarjev, kar je vsaj trikrat več kot povprečno številna leta prej.

Med razlogi za tektonske spremembe Kristijan omenja, da so se ladjarji ušteli pri predvidevanju rasti globalnega gospodarstva in posledično globalne trgovine. Naročali so čedalje večje ladje, katerih dobava traja več let, medtem pa se je rast upočasnila. V neki točki je bilo občutno preveč zmogljivosti glede na obseg povpraševanja. Poleg tega digitalizacija močno razburja logistično srenjo, saj so pričakovanja velika, obljube nejasne, rezultati pa še bolj. In v 2017? Kot pravi Kristijan, gotovo se bodo združitve in prevzemi nadaljevali, ostaja pa vprašanje, ali bodo vse večji ladjarji in logisti lažje dosegali rast ali pa smo to morda že vse doživeli v kakšni drugi industriji, ki je svojo cikličnost že pokazala, in bomo čez čas priča še kakšnemu stečaju ali situaciji, kjer bi se (pre)velika podjetja spet razdruževala, razkosavala na dobičkonosne divizije in ugašala nedobičkonosne.